متافیزیک اسلامی چیست ؟
متافیزیک اسلامی چیست ؟

متافیزیک اسلامی چیست ؟

                                                                                 بسم الله الرحمن الرحیم

 

                                                                      متافیزیک اسلامی چیست؟

 

«متافیزیک»( metaphysics ) لغتی است یونانی و مرکب است از دو کلمه «متاء» یعنی ما بَعد و «فیزیک» یعنی طبیعیات در مقابل الهیات، ریاضیات. معنای «متافیزیک» به عربی یعنی ما بَعد الطبیعه که با ماورا الطبیعه تفاوت دارد.

متافیزیک مربوط به مطالعات فلسفی و عالم ناسوت است که به کُنه وجود، زندگی و جهان به عنوان یک کل می‌پردازد. علمی که درباره “موجود بما هو موجود” بحث می‌کند.

عبارت ماورا الطبیعه = ترانس فیزیک(Trans Physics) که با ما بعد الطبیعه تفاوت معنایی و مفهومی دارد، علمی است  مربوط به عالم غیب و مجردات که از توان بشر خارج بوده و فقط در یَد قدرت اَنبیاء و اَئمه اَطهار علیهم السلام است و لاغیر. اما رابطه بین فیزیک و متافیزیک رابطه بین جزء و کل است، و رابطه بین آن با ترانس فیزیک رابطه علت با معلول خود است.

متافیزیک هیچ ارتباطی باعلوم غریبه وطب سنتی واسلامی، دعانویسی و فالگیری و ساحری ندارد وامروز عده‌ای از این واژه برای جذب افراد به علوم غریبه و طب اسلامی وسنتی سوء استفاده میکنند.

امروز متافیزیک در سه معنا بکار گرفته میشود:

۱: متافیزیک به معنای فلسفه

۲: متافیزیک به معنای الهیات

۳: متافیزیک به معنای علوم جدید که زیرشاخه هایش عبارتند از: هاله شناسی (Stady of Aura)، چاکرا درمانی، بررسی تجربه مرگ (NED)، روح شناسی (Stady of Soul)، ادراکات فراحسی (Extra sensory perception)، آگاهی (Consciousness) و ابر آگاهی (Super conscious)، پاراسایکولوژی (Parapsychology)، پارابیولوژی (Parabiology)، مباحث مرتبط با ذهن، برونفکنی (OBE)، دست شناسی(درماتوگلیفیک و چیرومانسی)، بررسی رویاء، جن شناسی و…

امروزه در سراسر دنیا متافیزیك به معنای علوم جدید که در بالا اشاره شد به‌عنوان یک رشته‌ی علمی دانشگاهی مورد توجّه قرار گرفته است و در پذیرش آن  به غیر افراد فاقد اطلاعات در این باب، كسی به ‌خود تردید راه نمی‌دهد.

متافیزیك در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا جایگاه ویژه‌ای را به‌خود اختصاص داده است. تا جایی كه دانشگاه‌ها و دانشكده‌های اختصاصی برای ارائه آموزش‌های كلاسیك آکادمیک و رسمی در مقاطع تحصیلی مختلف و انجام طرح‌های پژوهشی در زمینه متافیزیك شكل گرفته است. برخی از این مراكز تا مقطع تحصیلی دكترای تخصصی دانشجو می‌پذیرند.

در همین راستا می‌توان موارد زیر را به‌عنوان نمونه ذكر كرد:

1) دانشگاه بین‌المللی متافیزیك International University Of Metaphysics))

2) دانشگاه اطلاعات متافیزیك University Of Metaphysics Information))

3) دانشگاه مطالعات ماورایی Metastudies University))

۴) دانشگاه ایالتی متافیزیك Stats University Metaphysics))

۵) دانشكده‌ی متافیزیك كی‌آرا The Chiara College Of Metaphysics))

۶) دانشكده‌ی مطالعات متافیزیك The College Of Metaphysical Studies) (CMS))

۷) مركز متافیزیك و ذهن در دانشگاه لیدز(University Of Leeds – Centre Of Metaphysics and Mind)

۸) مركز مطالعات متافیزیك در دانشگاه وانت‌لن

 (Kwantlen University – The Center Of Meaning and Metaphysical Studies)

۹) دپارتمان متافیزیك در دانشگاه میسكانتونیك (Miskantonic University – Department Of Metaphysics)

۱۰) آزمایشگاه تحقیات متافیزیك در دانشگاه استانفورد (Stanford University – The Metaphysics Research Lad)

۱۱) دانشگاه متافیزیک امریکا ((University of Metaphysics

همچنین فعالیت‌های پژوهشی و برنامه‌های آموزشی متافیزیك در دانشگاه‌های:

بیل، تاسمانیا، بوستون، ماركوئت، ساسكاتچوان، تورنتو، یوتا، پیترزبورگ، هاروارد، كمبریج، فلوریدا، كولورادو، ادینبور، ساوتوسترن، مسكو، آكسفورد، شیكاگو، و ده‌ها دانشگاه دیگر جهان در حال اجرا می‌باشد.

علاوه بر دانشگاه‌ها و دانشكده‌ها، آكادمی‌های زیادی نیز در سراسر جهان به فعالیت در زمینه‌ی متافیزیك مشغول می‌باشند، از جمله:

۱) آکادمی جهانی پاراسایکوزی

۲) آكادمی بین‌المللی آگاهی

۳) آكادمی شفاء و متافیزیك(The Australasian Academy Of Colourful Healing and Metaphysics)

متافیزیسین‌ها در كشورهای مختلف برای قانونمند كردن و سازمان دادن به فعالیّت‌های متافیزیك جوامع و انجمن‌های زیادی را تأسیس و به ثبت رسانده‌اند از جمله:

۱) انجمن جهانی متافیزیك فرانسه

۲) انجمن تحقیقات متافیزیك (Association for Research in Metaphysics)

۳) جامعه بین‌المللی متافیزیك (International Society Of Metaphysics)

مراكز و مدارس زیادی نیز در باب متافیزیك فعال می‌باشند از جمله:

۱) مركز تحقیقات رویاء فرانسه

۲) مركز متافیزیك سلطنتی انگلستان (Empirical Metaphysics Center)

۳) مدرسه متافیزیك ایتالیا (The School Of Metaphysics)

۴) مدرسه متافیزیك كنتاكی (Kentucky School Of Metaphysics)

۵) مدرسه متافیزیك كامپوس (School Of Metaphysics Campus)

۶) مدرسه متافیزیك دالاس (School Of Metaphysics Center in Dallas)

مؤسسات مشغول به فعالیّت در علوم متافیزیك نیز بالغ بر صدها مؤسسه است كه می‌توان موارد زیر را فقط به‌عنوان نمونه ذكر كرد:

۱) مؤسسه مطالعات پیشرفته متافیزیك (Institue for Advanced Metaphysical Studies)

۲) مؤسسه متافیزیك ملی امریکا (The National Metaphysics Institue)

۳) مؤسسه متافیزیك فرانسه (Applied Metaphysics Institue)

۴) مؤسسه متافیزیك كوانتم (Future Quantum Metaphysics Institue)

۵) مؤسسه متافیزیك الكتریك پاورد (The Electric Powered Metaphysics Institue)

در این بخش بعنوان مثال دانشگاه متافیزیک آمریکا را معرفی نماییم :

نام این دانشگاه دانشگاه متافیزیک سدونا می باشد و توسط پائول لئون تاسیس و مدیریت می شود.

این دانشگاه در ایالت آریزونای آمریکا بنا شده است .

بیش از شش دهه فعالیت دارد. از سال 2003 به طور دانشگاه و زیر نظر موسسات علمی در آمریکا شروع به فعالیت دانشگاهی نموده است. سدونا بزرگترین مرکز تحقیقاتی  و علمی متافیزیک در دنیا می باشد. در سدونا هر سه سال  یک بار جشن  فارغ التحصیلان برگزار می گردد و پذیرش در این دانشگاه از  شرایط سختی برخوردار است .

آدرس سایت دانشگاه متافیزیک سدونا:      http://universityofsedona.com

 

در این بخش با متافیزیک اسلامی آشنا میشویم:

سید امان الله میرزایی بنیانگذار متافیزیک اسلامی بعد از ورود به حوزه علمیه تهران در سال ۱۳۷۵ در کنار دروس حوزه اشتغال به دو امر را همراه دروس حوزوی پیش گرفتند. اول ورزش های رزمی که به مقام مربیگری رسیده و در مسابقات بسیاری شرکت و همچنین شاگردان بسیاری تربیت و موفق به اخذ مربیگری بین المللی شدند. دوم شرکت در کلاسهای طب سنتی با اساتید مجرب در این حوزه به پژوهش، درمانگری و تالیف کتاب و ارائه برنامه‌های در شبکه های جمهوری اسلامی و فضای مجازی، مساجد، دانشگاه و حوزه علمیه پرداختند. در سال ۱۳۷۹ با آشنایی با کلاس‌هایی پیرامون مباحث روحی متافیزیکی، رویکرد سه جانبه‌ای را در کنار دروس حوزه ادامه دادند (طب سنتی اسلامی، علوم متافیزیک، ورزش های رزمی). با شرکت در کلاس‌های مختلف که با محور متافیزیک در تهران دایر می‌شد احساس نیاز کرده و به تحقیق و پژوهش عمیق‌تر در این حوزه پرداختند تا اینکه بعد از سال‌ها تحقیق و پژوهش، در سال ۱۳۸۵ متافیزیک اسلامی را بنیانگذاری کرده و در همان زمان با تشکیل کلاس در حسینیه شهرک کوثر واقع در تهران اتوبان بابایی به تدریس همراه تحقیق و پژوهش‌ها پرداختند. ماحصل این تدریس‌ها ارائه مباحث در قالب ۱۲ عنوان CD شد.

1) طب سنتی اسلامی ۳۲ جلسه صوتی + 50 جلسه تصویری

2) هاله شناسی ، هاله بینی ، هاله درمانی ۱۲ جلسه صوتی

3) چاکرا درمانی ( شاهکار خلقت ) ۱۱ جلسه صوتی

4) بررسی خواب و اختلالات آن 2۱ جلسه صوتی

5) تجزیه تحلیل و تعبیر رویاء ۲۰ جلسه صوتی

۶) چشم زخم ( بررسی ، پیشگیری و علاج آن ) ۱۵ جلسه صوتی

۷) تاثیر جن در زندگی انسانها  ۲۸ جلسه صوتی + هفت جلد کتاب آماده چاپ

۸) آموزش برونفکنی( پرواز روح ) ۱۵ جلسه صوتی

۹) دست شناسی ( درماتوگلیفیک Dermatoglyphics و چیرونومی ) ۳۱ جلسه صوتی

۱۰) انس با فرشتگان  ( رهایی از استرس )  ۷ جلسه صوتی

۱۱) بررسی سحر و طلسم ۱۰ جلسه صوتی

۱۲) سنگ درمانی ۱۳ جلسه صوتی

همزمان با تدریس و پژوهش، به درمانگری در حوزه طب سنتی اسلامی و مشاوره های متافیزیکی برای مراجعین از کل کشور پرداختند. متافیزیک اسلامی که برای اولین بار در کشور توسط سید امان الله میرزایی بنیانگذاری و مطرح شد، زیر شاخه های زیر را شامل می‌شود که به معرفی اجمالی آنها می‌پردازیم:

۱. سحر و جادو (بررسی، پیشگیری، علاج و خنثیسازی آن): وقتی تاریخ اقوام و ملل جهان را مطالعه می­کنیم مسائل مشترکی را بین این جوامع بشری مشاهده می­کنید که یکی از آن­ها مقوله سحر و طلسم می­باشد. سحر و طلسم در عصر حاضر نیز در سرتاسر دنیا به شدت رو به گسترش است و متاسفانه در جامعه ایرانی هم رو به افزایش است و بسیاری از مردم ناآگاهانه گرفتار دعانویسان، ساحران و فالگیران می­شوند؛ گاها منجر به از هم پاشیدن بنیان مستحکم خانواده نیز می­گردد. در متافیزیک اسلامی به این موضوع با رویکرد جدید پرداخته شده و مورد بررسی کتابخانه­ای و میدانی قرار گرفته و راه­های پیشگیری، ایمن ماندن از شر ساحران و شیادان، دفع و رفع سحر ساحران و طلسم از زندگی مبتلایان بیان می­شود.

۲ و ۳. هاله و چاکرا: انسان، از پنج عنصر ساخته شده است: 1) نفس ناطفه(روح)، 2) بدن مثالی، 3) روح بخاری، 4) بدن مادی، 5) هاله و چاکرا و میدان الکترومغناطیسی بدن. بنابراین هاله و چاکرا از ابعاد وجودی انسان است و بخشی از بیماری­ها و مشکلات و آسیب­ها در زندگی، منشأشان در هاله و چاکراست که با پاکسازی هاله و اصلاح و تنظیم چاکراها این مشکلات از بین می­روند. در متافیزیک اسلامی هاله و چاکرا از نگاه علم و دین بررسی و اثبات، و راه­های پاکسازی هاله و تنظیم و اصلاح چاکراها بیان می­شود.

۴. چشم زخم (بررسی، پیشگیری و خنثی­سازی) (خطری پنهان، رایج، مرگبار): یکی از باورهای کهن انسان کره خاکی، بحث چشم زخم است که در قرآن کریم و روایات هم مورد تایید اسلام قرار گرفته است. قرآن کریم بر خلاف برخی که چشم زخم را جزو امور خرافی می­دانند آن را تایید و به نمونه­هایی از آن اشاره می­کند. چشم زخم در جامعه امروزی که دچار مرض چشم و هم چشمی شده است به شدت رو به گسترش است و آسیب­های آن در جامعه گسترش پیدا کرده است. استاد میرزایی برای اولین بار چشم زخم را با روش نوین بررسی و مفصلا بر روی آن کار کرده است. برای نمونه تقسیم چشم زخم به انواع مختلف آن: چشم زخم تلنبار شده، چشم زخم مهربان، چشم زخم جن، چشم زخم اورژانسی، چشم زخم حسادت و… که هرکدام علائمی دارند. درمان چشم زخم باید با توجه به نوع آن صورت بگیرد. 

۵. تجزیه و تحلیل و تعبیر رویا: یکی از شاهکارهای قرآن توجه و اهمیت دادن به رویاء و بیان چند رویاء و تایید آن‌هاست.

رویاء نقش مهمی در زندگی انسان‌ها دارد و چه بسا توجه و اهمیت به یک رویاء بتواند مسیر زندگی یک فرد را تغییر دهد. امروزه در دنیا توجه به رویاء رو به گسترش است و در اقصی نقاط جهان، موسسات تحقیقاتی در این باب دایر شده است و پژوهشگران بسیاری در این حوزه فعالیت می‌کنند.

استاد میرزایی در متافیزیک اسلامی به تجزیه و تحلیل و تعبیر رویا با رویکرد دینی و روانشناسی پرداخته است و برای اولین بار رویا را به انواع آن تقسیم کرده‌اند. انواع رویا عبارتند از: رویا بشارتی، دستوری، خبری، منذر، تسدیدی، تضعیفی، تمثیلی، روانی، ذهنی، جسمی، نفسی، شیطانی، جنی و… اینجا به دو نمونه تعبیر رویا توسط استاد اشاره می‌کنیم:

الف) رویاء (هشداری): خواب دیدم پیراهنم ازپشت پاره شده است و در ضمن رئیس یک شرکت خصوصی هستم.

تعبیر: پاره شدن لباس از پشت نماد آماج تهمتی بزرگ قرار گرفتن یا طعمه زنی شهوت پرست قرار گرفتن است.

 قران کریم «وَاسْتَبَقَا الْبَابَ وَ قَدَّتْ قَمِیصَهُ مِن دُبُرٍ وَ…» «و هر دو به سوی در دویدند (درحالی‌که زلیخا، یوسف را تعقیب می‌کرد) و پیراهن او را از پشت کشید و پاره کرد و پاره شدن لباس از جلو نمادفاش شدن یک راز بزرگ از زندگی است. خوابتان میگوید؛ بزودی در معرض تهمت بزرگی یا طعمه ای توسط زن قرار می­گیرید.

ب) رویاء: خواب دیدم یک هَوُو قد بلند دارم و با پرویی اومده در منزل ما کارمیکنه منزل را عین دسته گل کرد و من از دستش عصبانی هستم و شوهرم کنارم نشسته و هیچی نمیگه (میخواستم  بلند شم وهَوُو را خفش کنم).

تعبیر رویاء: هَوُو در خواب گاهی نماد موقعیتهایی در زندگی شوهرتان هست که نسبت به وجود شما اولویت داره (احساس شما) ،خوابتان میگوید: شوهرتان در کارش جدی وعلاقمند و پرتلاش است شما هنوز نتوانستید این مسئله را بپذیرید و علاقه او به کارش باعث پیشرفت و سامان گرفتن زندگیتون (نماد کار کردن هوو و عین دسته گل کردن منزل) میشود و از طرفی از محبت کردن به شما هم کوتاهی (کنارتون نشسته) نمیکند.

علم رویا را می‌توان با قواعد و اصولی آموخت، یا به تجربه به این علم دست یافت و در طول زمان به مهارت بالایی رسید.

۶. بررسی تاثیر جن در زندگی انسانها: یکی از سوره‌های قرآن کریم، جن نام دارد و جن یکی از عواملی است که در زندگی انسان‌ها نقش دارد. امروزه در جهان به این موجودات توجه شده است و فیلم‌های زیادی در این مورد ساخته می‌شوند. در متافیزیک اسلامی برای اولین بار با رویکرد تحقیقاتی عمیق و میدانی، به این مسئله پرداخته شده است که ماحصل این پژوهش‌ها حدود ۸ جلد کتاب است و با رفع موانع، به زودی چاپ خواهد شد.

۷. بررسی خواب و اختلالات آن: یک سوم از عمر ما انسان‌ها در خواب سپری می‌شود و نقش بسیار بالایی در سلامت جسم و روان و روح انسان دارد. اولین و شایع‌ترین اختلال در جهان اختلال در حوزه خواب می‌باشد که متاسفانه در جامعه ایرانی نیز رو به افزایش است.در این بخش، اهمیت خواب در زندگی و درمان اختلالات خواب پرداخته می‌شود.

۸. بررسی تجربه مرگ(NEDمرگ، تناسخ از نگاه علم و دین: در جهان امروز به مرگ و تجربه­ی مرگ توجه زیادی می­شود و طرفداران بسیاری دارد و بر این طرفداران روز به روز افزوده می­شود. در متافیزیک اسلامی به این مسئله با نگاه جدیدی پرداخته شده و مورد بررسی و کنکاش قرار می­گیرد.

۹. انس با فرشتگان: یکی از موجوداتی که در قرآن کریم نام برده شده و ایمان به آن مطرح شده است، فرشتگان الهی هستند که در علوم اسلامی نیز از جایگاه و احترام بالایی برخوردارند. در متافیزیک اسلامی یکی از راه­های رهایی از استرس و اضطراب، آشنایی با فرشتگان و انس با آنها توصیه می­شود.

۱۰. بررسی و آموزش برونفکنی(OBE): یکی از مباحثی که امروز در دنیا جذابیت خاصی دارد و گرایش عجیبی در جوانان به وجود آورده برونفکنی است. در متافیزیک اسلامی به بررسی و آموزش علم پرداخته می‌شود.

۱۱. طب اسلامی و سنتی: امروز به خاطر سبک زندگی که آمیخته با صنعت و تکنولوژی شده است، اختلال مزاج در حوزه جسم، روان و روح فراوان دیده می­شود. در متافیزیک اسلامی به اصلاح مزاج و درمان بیماری­های جسمی با روشی خاص و جامع پرداخته می­شود.

۱۲. دست شناسی ( درماتوگلیفیک Dermatoglyphics و چیرونومی ) : دست، کارگر و کارگردان انسان است و متعاقباً از مغز فرمانبرداری می­کند. در علم دست شناسی به بحث دست پرداخته می­شود؛ البته ناگفته نماند که در قدیم علم دست شناسی بخشی از علم فلسفه بود که به مرور فراموش شد و امروز در حوزه پزشکی و روانشناسی دوباره احیا شد. مقالاتی علمی فراوانی نیز در این حوزه نگاشته شده. اولین مقاه در سال 1946 میلادی توسط دکتر کاتا با عنوان اهمیت بیولوژیکی دست شناسی و سپس دومین مقاله با عنوان رابطه دست با روانپزشکی به چاپ رسید. پژوهشگران فراوانی مانند دکتر شارلوت ولف در این حوزه حرف­های ناگفته­ی فراوانی را بیان کرده­اند و توانسته­اند این علم را به دایره علوم بازگردانند. در متافیزیک اسلامی دست شناسی در سه بخش بررسی می­شود: اول شناخت بیماری­ها از روی دست(درماتوگلیفیک)، دوم شناخت تیپ شخصیتی از شکل دست(چیروگنومی)، سوم علم پیش­بینی حوادث آینده و بیماری­ها و پیشامدها از دست(چیرونومی).

 

آشنایی با روش درمانی طب  متافیزیک اسلامی استاد میرزائی :

روش درمانی طب متافیزیک اسلامی توسط استاد سید امان الله میرزایی بنیان گذاری و ابداء و برای اولین بار در دنیا ارائه می شود. و در هیچ کجا و مرکزی این روش درمانی انجام نمی شود و فعلاً تنها درمانگر آن شخص استاد میرزایی می باشد. این روش درمانی ماه حصل سالها تلاش و کوشش و زحمات طاقت فرسا در دو حوزه می باشد که عبارتنداز:

اوّل: مطالعات ، پژوهشها، تحقیقات علمی طولانی مدت ازمنابع علوم اسلامی،غربی،شرقی

دوم: مشاوره و تجربه های بالینی در حوزه درمان و مشاوره در بیمارستان فیروزگر تهران(مسئول واحد مراقبت معنوی و عضو تدوین گایدلاین خدمات معنوی جهت بیماران مبتلا به سرطان مرکز تحقیقات سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی ایران زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران ) و درمانگری و مشاوره در حوزه طب سنتی اسلامی با سابقه طولانی مدت .

این روش درمانی یک روش آکادمیک و مجرب، با پشتوانه درمان تجربی بیماران متافیزیکی از کل کشور و حتی اقصی نقاط دنیا (انگلیس، دبی، آمریکا و…) در طی بالای بیست سال می‌باشد. بیان این مسئله نه از باب خودستایی بلکه از باب نشان‌دادن اهمیت مطلب می‌باشد.

از ویژگیهای درمان متافیزیک اسلامی الِوَفا المُهمات( پرداختن به مهمات) و کشف مُبهمات است. یک روش درمانی کامل جامع ، فوق پیشرفته و عمیق، گسترده در حوزه متافیزیک و مسائل برخواسته از آن می باشد. درمان متافیزیک اسلامی در قالب اصلاحات، ممنوعات ،رفع، دفع همراه با معنویت افزایی و حصار بندی و ریل گذاری سبک زندگی بر مدار توحید می باشد.

روش درمانی طب متافیزیک اسلامی کاملاً با روش درمان مشکلات ، بیماری‌ها با دعا نویسی، فالگیری، سحر ، ساحری و طب اسلامی،علوم غریبه،رقیه خوانی ،علم کهانه کاملا متفاوت می باشد.

در این روش درمانی به طور کلی و ریشه‌ای به درون کاوی کل زندگی فرد و بیماری و درمان آن پرداخته می‌شود.

درمان بر طبق نوع مشکل، که شامل :بیماری متافیزیکی یا آسیب متافیزیکی یا آلودگی متافیزیکی یا درگیری متافیزیکی یا سودازدگی  یا اختلالات مزاجی ، روانی ، معنوی بر پایه متافیزیک صورت می گیرد .

درمان با رفع علل اولیه مشترک بیماری و تقویت سیستم خوددرمانی و تقویت هاله ، چاکراها شروع و در ادامه بر طبق نوع بیماری و مشکل به درمان پرداخته می‌شود.

در این سبک درمانی از تمام ظرفیت‌ها و توانایی‌های عوامل مختلف مادی، روانی، معنوی، متافیزیکی فرد جهت حل و درمان مشکلات متافیزیکی استفاده می‌شود.

در این روش به منشاء یابی مشکلات توجه خاصی شده وبرای درمان کامل ، جامع و ایده‌آل باید علت‌ها با بررسی همه جوانب زندگی از کودکی تا زمان حال مشخص و سپس علل اولیه وثانویه بیماری ریشه‌کن می شود.درمتافیزیک اسلامی مطلقا مقوله‌ای به نام درمان اورژانسی و فوری نداریم چراکه درمان اورژانسی باعث ایجاد دافعه‌های سنگین شده و موجب اختلال در درمان و آسیب به بیمار می‌شود و درمان را به چالش کشیده و در نهایت به بن‌بست می‌رساند فلذا درمان متافیزیکی باید گام به گام و به تدریج و در طی یک فرایند زمانی صورت بگیرد طول درمان بر طبق نوع مشکل (بیماری، آسیب، آلودگی، درگیری ،سودازدگی) زمانبر خواهد بود. مراجع با اجرای نسخه‌های متافیزیکی که جامع و کامل بوده و همه بخش‌های زندگی را شامل می‌شود،درمان را  در یک فرآیند زمانی سپری و به پایان می رساند.

درمان با دعا نویسی و سحر،ساحری و… اساسی نبوده بلکه علائم و عوارض بیماری مدتی کاهش پیدا کرده و سپس دوباره برگشت میخورد،ولی در درمان متافیزیکی علت و ریشه بیماری ومشکلات برخواسته از متافیزیک خشکانده می‌شود. اگربا دعا و طلسم ودستورات طب اسلامی وعلوم غریبه   علائم ظاهری بیماری از بین برود، علت و ریشه باقی مانده و به صورت‌های دیگر در زندگی فرد بروز خواهد کرد. با دعا نویسی و… رفع علت صورت نمی‌گیرد فلذا ناقص و صرفا مُسَکِن و مقطعی خواهد بود

روش درمانی متافیزیک اسلامی به بررسی علت و منشاء بیماری بسیار اهمیت می‌دهد  و درمان را با رویکرد زندگی در مدار توحید شروع ، سپس با اصلاحات و ممنوعات و… پیش رفته و فرد را از چنگال مشکلات و بیماری ها نجات می‌دهد.

 علم متافیزیک اسلامی در دنیا همواره به خلق کمک می کند تا زندگی بهترهمراه با ارامش  داشته و گرفتار شیاطین جنی و انسی و مشکلات  متافیزیکی ومسایل برخواسته از آن نشوند و

 متافیزیک اسلامی راهی است که زندگی را در سطوح روحی ، معنوی ،ذهنی ، روانی و فیزیکی و متافیزیکی را تشریح و هموار می کند

 هدف بر این است  ارتباط خالق و مخلوق یک ارتباط سالم  و توحیدی بماند و فرد زندگی در مدار توحیدرا در پیش گرفته و در نهایت به فلاح ، رستگاری برسد.

جواب یک اشکال:

بعض افراد اشکال ایراد میکنند که چراکلمه بنیان گذار را مطرح میکنید مگه اینها در اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام نیست بنیان گذار این مباحث اهل بیت علیهم السلام و شیخ مفید(ره) و ۰۰۰۰۰بوده اند.

اولا: کسی منکر اینکه اهل بیت علیهم السلام معدن العلم اندوخزان علومند و راسخون فی العلم بوده هستندنیست. 

دوماً :وکسی منکر اینکه در اسلام اصل این مطالب بوده است نیست.

سوماً ؛شیخ مفیدها و شیخ بهایی( ره) وسیدنا استادحسن زاده املی( ره) علوم غریبه ،فلسفه ،کلام،طب،فقه،اصول و۰۰۰۰۰۰کارکرده اندنه متافیزیک بمعنای علوم جدید.

چهارماً: این ابتکار مثل بعضی ابتکاراتی است که در سایر علوم انجام میشود علومی مثل عرفان ،روانشناسی ،اقتصاد،فلسفه، کلام،جامعه شناسی ،فقه،هندسه ،اصول، رشته های دانشگاهی و حوزوی و ورزشهای رزمی و۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰یعنی عالمی و استادی مواردی خاص را از دین گلچین و از نقل(قران وروایات)استفاده وباافزودن عقل و تجربه انرا به روش خاص تدوین ، موضوع بندی ،فصل بندی ،بااسلوب خاص به جامعه بشری ارائه میدهد.

بعنوان مثال عرفامطالبی را ازمجموعه دین گلچین کرده وبروی انها کارکرده وانها را پرورده وبعنوان عرفان اسلامی ارائه میدهند.ولو بعضی از انها در دین واجب هم نبوده مثل نماز شب ومحاسبه مراقبه مشارطه و……….

درجامعه علمی به چنین افراد موسس یا بنیان گذار یااحیاگر اطلاق میشود.

سید امان الله میرزائی

( بنیان گذار متافیزیک اسلامی تاسیس 1385 )